dilluns, 12 de novembre de 2012

Marxa pel futur del nostre tren

El pròxim dissabte 17 de novembre, “Marxa pel futur del nostre tren”
 
Pel manteniment i millora de la línea 1 de metrovalència
 
Contra l'augment de les tarifes i la supressió de la targeta jove
 
Exigim augment de la freqüència i reducció del temps de viatge
 
A les 11:30h . rebrem a l'estació de Castelló, la marxa que comença a Picassent i continuarà en una manifestació pels carrers del nostre poble fins a l'ajuntament, on es llegirà un manifest.
La línia 1 de Metrovalència va tindre es seu origen en el popular trenet que va arribar als nostres pobles l'any 1895, fa ja 117 anys . Aquest mitjà de transport va possibilitar que poguérem acostar-se a València amb molta més rapidesa, el que va suposar un avanç substancial. Moltes persones l'han pogut utilitzar durant tots aquests anys, entre els quals molts treballadors i treballadores a l'igual que estudiants que han accedit a estudis superiors i universitaris. El tren ha jugat un important en la vida dels pobles que travessa: Picassent, Alginet, Carlet, Benimodo, l'Alcúdia, Massalavés, Alberic i Castelló de la Ribera. No volem deixar que el nostre tren es mora poc a poc, amb supressió de trens, pujades de tarifes o privatització de serveis.
El 15 de maig de 2006 el President de la Generalitat senyor Camps, va presentar “a bombo y platillo”, el Pla d'Actuació de la Línia 1, tan sols un mes i mig abans de l'accident més greu de la història del metro a Espanya. En aquell pla d'actuacions es contemplava que en 2010 passaria un tren cada 15 minuts en lloc dels 45 minuts actuals -o 60 els diumenges i festius. Igualment es prometia que es reduiria el temps de viatge. Aquell Pla que parlava de Metroribera i de la modernització de la Línia 1 ha quedat en el bagul dels records, ni millora en la freqüència ni reducció dels temps de viatge, sinó tot el contrari.
Malgrat els anuncis d'inversions milionàries en la línia i les promeses de modernització, la realitat ha sigut un abandonament progressiu amb pèrdua de serveis, de qualitat i augment brutal de les tarifes. Al llarg dels últims anys hem vist com els nostres governs han estat destinant costosíssimes -i moltes vegades inútils- inversions a les línies d'AVE, mentre que el ferrocarril que utilitzen la majoria de les persones ha deixant de costat altres inversions que afecten el dia a dia dels nostres pobles.
 
 
Castelló de la Ribera, 8 de novembre de 2012